Szybka lektura – czego dowiesz się o SEO w 2023 roku od SEOSEM24?
Naturalne SEO stale ewoluuje! To, co zrobiłeś wczoraj, niekoniecznie jest skuteczne dzisiaj. Jakie są więc trendy SEO w 2023 roku? A co najważniejsze, jak musisz się dostosować, aby osiągnąć podium TOP3 w SERP Google? Przedstawiamy Ci 7 elementów, dzięki którym będziesz o krok przed konkurencją!
W tym artykule szczegółowo opiszemy kilka głównych trendów SEO w 2023 roku:
- wejście w życie AI,
- znaczenie zapytań i trafności,
- treść jest (nadal) królem,
- rosnąca rola SMO i SXO,
- lokalne SEO staje się niezbędne,
- wyszukiwanie głosowe znów rośnie,
- dane strukturalne nie są już opcją.
Chcesz wiedzieć, jak dostosować swoje działania SEO w 2023 roku? Po prostu czytaj dalej lub skontaktuj się z nami SEOSEM24!
Wielki trend SEO 2023 według opinii SEOSEM24 – AI (sztuczna inteligencja)
Z pewnością słyszałeś o GPT3, a ostatnio o GPT4. Te sztuczne inteligencje są absolutnie oszałamiające i mogą być bardzo przydatne dla SEO w 2023 roku. Musisz jednak wiedzieć, jak z nich korzystać, aby nie ryzykować kary Google.
Aktualizacja algorytmu wyszukiwarki w 2022 r. Helpful Content ma na celu zapewnienie czytelnikom unikalnych i wartościowych treści. Chociaż analityk trendów dla webmasterów w Google wyraźnie poinformował, że treść generowana przez automatyczne narzędzia do pisania zostanie uznana za spam – jednak, informacja ta była kilkakrotnie dopracowywana.
Oto, co zostało niedawno zadeklarowane na Twitterze przez oficjalne konto Google SearchLiaison: „jeśli treści generowane przez sztuczną inteligencję pomagają użytkownikom i są pisane przede wszystkim dla nich, to nie jest to żaden problem”.
Jeśli więc chcesz przyspieszyć tworzenie treści, nic nie stoi na przeszkodzie, aby korzystać z tego typu oprogramowania. Na podstawie tego tekstu, później zoptymalizowanego pod kątem SEO możesz go też dodatkowo przerobić, aby spersonalizować go i sprawić, by był treścią spełniającą kryteria Google w 2023 r.
Ponadto wykorzystanie sztucznej inteligencji może pomóc Ci w wielu innych aspektach SEO niż tylko tworzenie treści:
- opracować strukturę treści,
- znaleźć odpowiednie słowa kluczowe,
- wdrożyć strategię treści,
- ustanowić strategię sieciową,
- zrozumieć intencje wyszukiwania użytkowników Internetu, itp.
W każdym razie korzystanie z tych narzędzi wymaga rozległej wiedzy w zakresie SEO. Tylko osoba znająca się na SEO lub profesjonalny redaktor stron internetowych będzie mógł w pełni z niego skorzystać, aby dostosować przekazywane informacje i wdrożyć najskuteczniejsze działania SEO w 2023 roku.
„Ciekawość”, „wytrwałość” i „trafność” to kluczowe słowa Johna Muellera (Senior Webmaster Trends Analyst w Google) – poznaj opinie SEOSEM24 na ten temat
Zapytany na Twitterze o umiejętności SEO, które warto rozwijać w 2023 roku, John Mueller odpowiedział po prostu: „ciekawość i wytrwałość”. Ci, którzy śledzą go na Twitterze, nie będą zaskoczeni tą bezpośrednią i wymijającą odpowiedzią. Za tymi dwoma słowami kryją się jednak ważne informacje!
Ciekawość, aby odnieść sukces w SEO
Musisz nieustannie próbować nowych rzeczy. To, co osiągnąłeś z jednym klientem, nie musi być powielane z innym. Musisz spróbować swoich sił, aby osiągnąć te same wyniki. Odważ się przetestować nowe technologie i wypróbuj nowe strategie, aby odkryć, co działa w 2023 roku w zależności od tego lub innego obszaru działalności.
Wytrwałość, jak dobrze wiesz, podjęte działania SEO nie przynoszą natychmiastowych rezultatów
Potrzeba cierpliwości i wytrwałości, aby poprawić naturalne wyniki wyszukiwania. Nie zniechęcaj się i kontynuuj wdrażanie nowych metod, aby poprawić swoją pozycję w dłuższej perspektywie.
Niektórzy powiedzieliby, że to nic nowego i zawsze tak było w SEO. To prawda! Jednak według opinii SEOSEM24 każdy rok przynosi swoją część aktualizacji algorytmu wyszukiwania i dlatego zasługuje na powtarzanie testów za każdym razem i czekanie na wyniki.
Według opinii SEOSEM24 SEO w 2023 roku z pewnością nie będzie wyjątkiem, więc bądź ciekawy i wytrwały!
Skoncentruj się na treściach SEO w 2023 roku
Jak wspomniano wcześniej, aktualizacja algorytmu Google wdrożona między sierpniem a wrześniem 2022 r. ma na celu promowanie jeszcze większej liczby treści wysokiej jakości. Jakie aspekty należy wziąć pod uwagę, aby poprawić swoje teksty SEO w 2023 roku ?
Twórz słowa kluczowe z zamiarem wyszukiwania
Według opinii SEOSEM24 będzie to prawdopodobnie priorytet SEO w 2023 r. w zakresie tworzenia treści. Jeśli chcesz znaleźć się na szczycie SERP Google, podczas pracy nad słowem kluczowym musisz wyjść naprzeciw potrzebom internauty!
Twórz długie i wyczerpujące treści
Nie chodzi o pisanie, aby koniecznie osiągnąć 2500 słów. Twoim celem jest oferowanie wysokiej jakości treści i traktowanie tematu całościowo, tak aby internauta uzyskał wszystkie potrzebne mu informacje. Aby zorientować się, ile słów jest potrzebnych, wystarczy spojrzeć na pierwsze wyniki wyświetlane na stronach wyników Google.
Praca nad semantyką tekstów SEO
SEO w 2023 roku to nie tylko używanie słów kluczowych i rozwijanie pola leksykalnego. Aby działać, musisz pracować nad semantyką treści, aby przekazać wyszukiwarkom mocny i spójny przekaz.
Według opinii SEOSEM24 pisz dla czytelników
Nie pisz dla robotów indeksujących! Piszesz przede wszystkim dla ludzi, bo to oni pośrednio będą wpływać na naturalne odsyłanie Twojej strony. Po wykonaniu tego kroku możesz przejść do optymalizacji treści.
Zoptymalizuj „gorące strefy”
Są to lokalizacje (miejsca w Twojej witrynie), nad którymi bezwzględnie należy pracować pod kątem SEO. Aby odkryć te gorące strefy, zapraszam do kontaktu z nami – SEOSEM24 – i powierzenia nam wykonania audytu!
Dodaj treść wizualną
Optymalizacja zdjęć, filmów i dostarczanie szczegółowych infografik jest tak samo ważna jak treść redakcyjna. Umożliwia to dodanie wartości do przekazywanych informacji i odpoczynek w czytaniu.
Skonfiguruj strategię dotyczącą klastrów tematycznych
Zademonstruj wyszukiwarkom swoją wiedzę, zajmując się całym zakresem tematów związanych z Twoją działalnością.
SMO i SXO – opinia SEOSEM24 – jako trendy SEO 2023
W tym roku SEO organiczne w coraz większym stopniu uzależnione jest od innych kanałów komunikacji oraz UX (ang . User Experience ). Dlatego SMO (optymalizacja mediów społecznościowych) i SXO (poprawa doświadczenia użytkownika) to obowiązkowe elementy SEO w 2023 roku.
SMO (optymalizacja mediów społecznościowych)
Chociaż jest to pośredni czynnik SEO, jest niezwykle skuteczny w poprawie pozycjonowania w SERP. Rzeczywiście, ta technika umożliwia tworzenie szczytów ruchu na Twojej stronie internetowej, a tym samym zainteresowanie robotów indeksujących. W związku z tym, gdy przyjdzie do indeksowania Twoich stron, to w sposób bardziej regularny. Dlatego SMO musi zajmować ważne miejsce w Twoim content marketingu.
Poza tym jest to świetny sposób na naturalne pozyskiwanie linków zwrotnych. Rzeczywiście, jeśli tworzysz wysokiej jakości treści i stworzyłeś aktywną i ukierunkowaną społeczność, zwiększasz swoje szanse na udostępnianie. W ten sposób Twój indeks popularności zostanie poprawiony bez konieczności wymuszania tworzenia linków zewnętrznych.
SXO (optymalizacja doświadczenia w wyszukiwaniu)
W 2023 r. ulepszenie witryny internetowej w celu poprawy komfortu użytkowania jest dość proste. Aby to zrobić, wystarczy uszanować informacje przekazywane przez Google za pośrednictwem Search Console. Oto elementy, które należy wziąć pod uwagę, aby łatwo zwiększyć swoje SEO.
Doświadczenia użytkowników na stronie
Wyświetlane są osobne wykresy, aby pokazać odsetek adresów URL zapewniających dobre wrażenia w wersji na komputery i urządzenia mobilne. To doskonałe źródło informacji na temat postrzeganego przez Google stanu wrażeń użytkowników Twojej witryny.
Niezbędne sygnały internetowe
Dotrzyj do sedna sprawy, optymalizując niektóre techniczne części witryny. Otwierając dostarczone raporty, możesz zobaczyć 3 kluczowe elementy – Core Web Vitals:
- Wczytywanie: Largest Contentful Paint (LCP),
- Interaktywność: First Input Delay (FID),
- Stabilność wizualna: Cumulative Layout Shift (CLS).
Przekaż te informacje webmasterowi, aby mógł wdrożyć niezbędne środki ulepszające.
Użyteczność mobilna
Możesz użyć raportu GSC, aby poprawić UX swoich stron. Użytkownicy mobilni stanowią większość w 2023 roku, więc nie jest niespodzianką, że narzędzie Google oferuje szczegółową analizę tego czynnika. Skorzystaj, bo narzędzie nawet podpowiada, co możesz poprawić, by zadowolić internautów i algorytmy wyszukiwarek!
Oczywiście, według opinii SEOSEM24 nie są to jedyne punkty, które należy zoptymalizować, aby poprawić wrażenia użytkownika na stronach internetowych. Niemniej jednak, jeśli Google przedstawia te informacje w swoim narzędziu do analizy, to z pewnością dlatego, że ma to ogromne znaczenie w SEO.
Lokalne SEO – według opinii SEOSEM24 to konieczność
Już w 2016 roku Google dokonał aktualizacji swojego algorytmu znanego jako Opossum. Rzeczywiście, wraz z eksplozją lokalnych zapytań, trzeba było szybko dokonać adaptacji. Od tego czasu trend ten tylko się nasilił! Szacuje się, że w 2023 roku ponad 40% wyszukiwań przeprowadzanych przez Googlerów będzie miało charakter lokalny.
Co więcej, nawet jeśli internauta nie określi lokalizacji, wyświetlane wyniki mogą szybko nabrać charakteru lokalnego, ponieważ Google uwzględnia Twoją geolokalizację, aby wyświetlać wyniki na Twoim obszarze geograficznym. Dzieje się tak zwłaszcza wtedy, gdy szukasz restauracji lub firmy bez podawania dodatkowych informacji.
Aby poprawić lokalne SEO w 2023 r., niektóre środki są proste do wdrożenia i bardzo skuteczne. Oto 2 punkty, które można zoptymalizować:
- Utwórz Google MyBusiness
- (Profil Firmy w Google) i po prostu podaj wszystkie informacje, opisując firmę w jak największym stopniu. Dodaj także zdjęcia dobrej jakości i dbaj o aktualność wpisu. Wreszcie, bądź proaktywny i reaguj szybko.
- Dodaj lokalizację do treści swojej witryny.
- Pisz konkretne artykuły dla każdej obsługiwanej lokalizacji i dodaj główną lokalizację do stron. Uważaj jednak, aby nie przesadzić! Rzeczywiście, często wystarczy dodać wybraną lokalizację raz lub dwa razy, aby Google wiedział, kiedy wyświetlić Twoją stronę podczas lokalnego wyszukiwania.
Wyszukiwanie głosowe ponownie rośnie w 2023 roku
To nie nowość, prawda? Owszem, ale ten trend od lat systematycznie wzrasta. Już w 2014 roku Google udostępnił ankietę przeprowadzoną w Stanach Zjednoczonych, z której wynika, że 55% nastolatków codziennie korzysta z tej metody wyszukiwania.
Oszacowano, że w 2021 roku prawie 40% światowej populacji regularnie korzystało z wyszukiwania głosowego, czy to w Google, czy w jakimkolwiek innym rodzaju aplikacji (wyszukiwanie e-maili, wiadomości itp.). Jeśli chodzi o SEO, oto co możesz zrobić, aby dostarczać odpowiednie treści w 2023 roku:
- Zoptymalizuj obsługę mobilną . Wprowadź adres URL swojej strony głównej do narzędzia do testowania optymalizacji mobilnej Google, a uzyskasz dostęp do dobrej diagnozy swojej witryny. Ten element jest niezbędny, ponieważ wyszukiwanie głosowe odbywa się prawie wyłącznie na telefonach komórkowych. Inne narzędzia, takie jak GTMetrix, pozwalają następnie poprawić niektóre istotne parametry wyświetlania witryny na małym ekranie.
- Praca na długich ogonach. Wyszukiwanie głosowe nie jest wyszukiwaniem uproszczonym, jak to często ma miejsce w przypadku pisania. Są długie, szczegółowe i złożone. Właśnie dlatego długi ogon jest z pewnością Twoim najlepszym sprzymierzeńcem w rankingu tych złożonych zapytań.
Chcesz tworzyć teksty zoptymalizowane pod kątem wyszukiwania głosowego? Skontaktuj się z SEOSEM24. Tel: 533 543 333 lub mail:[email protected]
Ustrukturyzowane dane są niezbędne w 2023 roku
Jednym z trendów SEO, który staje się coraz silniejszy w 2023 roku, jest z pewnością znaczenie danych strukturalnych. Poprawa widoczności na stronie wyników wyszukiwania i ustrukturyzowanie danych na stronie jest zatem priorytetem dla Twojej firmy bardziej niż kiedykolwiek.
Aby nadążyć za tym trendem, musisz wiedzieć, jak najlepiej wypełniać i optymalizować dane strukturalne. Ponadto, jeśli Ty lub Twój klient posiadacie witrynę e-commerce, wyświetlane informacje mogą znacznie poprawić współczynnik klikalności (CTR). Opinie klientów są jednymi z podstawowych elementów branych pod uwagę przez kupujących.
Oto 3 kroki optymalizacji danych strukturalnych:
Wyszukaj odpowiednie słowa kluczowe – weź swoją listę słów kluczowych i sprawdź, czy uporządkowane dane wyświetlają się na pierwszej stronie Google. Następnie wypisz zapytania, w których tak jest.
Znajdź najskuteczniejsze strony internetowe – na podstawie słów kluczowych wybranych w pierwszym kroku poszukaj stron, na których jest największe prawdopodobieństwo dotarcia do Ciebie.
Dostosuj długość treści – analiza dziesiątek tysięcy polecanych fragmentów pokazuje trend w kierunku akapitów o długości od 40 do 60 słów, list wypunktowanych o długości od 5 do 9 wierszy oraz tabel wyświetlających maksymalnie 3 kolumny i 9 wierszy. Teraz Twoja kolej na optymalizację!
Podsumowanie – trendy SEO 2023 – opinie SEOSEM24 o dostosowaniu swoich treści do wyszukiwań Google
Krótko mówiąc, SEO w 2023 roku według opinii SEOSEM24 wygląda jak to, które znamy od zawsze. Musisz stale dostosowywać swoje działania SEO i być na bieżąco informowanym o nowościach, regularnie obserwując co się dzieje.
Jednak na podstawie tego, co wydarzyło się w zeszłym roku, możemy słusznie sądzić, że priorytetem jest tworzenie treści i uwzględnianie potrzeb internautów.
Wszystko, co musisz zrobić, to zacząć! Zapoznaj się z każdym punktem tego artykułu, zadaj sobie właściwe pytania i odpowiednio kontroluj swoją witrynę. Czy wszystko jest dobrze zoptymalizowane? Czy jesteś gotowy na nowy rok SEO? Jeśli potrzebujesz specjalistów napisz do nas! [email protected]
A przede wszystkim pamiętaj o niezniszczalnej radzie: ciekawość i wytrwałość! Są to z pewnością dwie najważniejsze cechy sukcesu w SEO!